Úvod | Možnosti dopravy | Možnosti platby | Kontakt | Prihlásenie
0948 006 331 info@bi-xenony.sk

Obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
obchodníkom, ktorým je Toraz, s.r.o., so sídlom Cottbuská 1371/20, 040 23 Košice; IČO: 44918291, zapísaná v Obchodnom
registri Mestského súdu Košice, Oddiel: Sro, Vložka č. 24192/V (ďalej len "obchodník") a kupujúcim, ktorej predmetom je
kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

Kontaktné údaje obchodníka:
Toraz, s.r.o., so sídlom Cottbuská 1371/20, 040 23 Košice; IČO: 44918291, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu
Košice, Oddiel: Sro, Vložka č. 24192/V
DIČ: 2022877197
IČ DPH: SK2022877197

Prevádzka:
Toraz, s.r.o., Cottbuská 1371/20, 040 23 Košice
Telefón: +421 911 992 743
E-mail: info@bi-xenony.sk

Orgán dohľadu:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3, P.O. Box A-35, 040 65 Košice 1
odbor výkonu dozoru a právny odbor
tel. č.: 055/ 729 07 05, 055/622 76 55
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
ke@soi.sk

1.1. Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej
zmluvy. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne
od týchto obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými
podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na
vrátenie tovaru, doby zodpovednosti za vady a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom
Slovenskej republiky.
1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí
ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo
poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
obchodník zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a
nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri
konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené
pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
1.5. V prípade, že obchodník nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo
Európskej únie alebo v týchto obchodných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči obchodníkovi
prostredníctvom príslušného súdu.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára na
internetovej stránke obchodníka, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný
prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto
objednávke (ďalej len „objednávka“).

2.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o

prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-
mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.

2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že obchodníkovi bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním
návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4. Obchodník následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho
akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj
o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene,
podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje
o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
2.6. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním
objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa, platobných, obchodných, prepravných a iných
podmienok tak, že:
a) o hlavných vlastnostiach produktu v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a produktu
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,
b) o obchodnom mene a sídle obchodníka alebo osoby, v mene ktorej obchodník podniká informoval na príslušnej
podstránke elektronického obchodu obchodníka a v čl. 0 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
c) o telefónnom čísle obchodníka, o adrese elektronickej pošty obchodníka a o ďalších prostriedkoch on-line
komunikácie kupujúceho s obchodníkom informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a
v čl. 0 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
obchodníka,
d) o adrese obchodníka, alebo osoby, ktorá v mene obchodníka koná, na ktorej môže kupujúci uplatniť práva zo
zodpovednosti za vady tovaru alebo služby, odstúpenie od zmluvy, podať žiadosť o nápravu alebo iný podnet
informoval v čl. 0 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu obchodníka,
e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom
na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch
na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladoch a poplatkoch, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť
vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu obchodníka,
f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar alebo
poskytnúť službu informoval v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
g) o existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, digitálneho obsahu a digitálnej
služby a dostupnosti spotrebiteľskej záruky, ak ju obchodník alebo výrobca poskytuje a o postupoch uplatňovania a
vybavovania zodpovednosti za vady, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto
obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
h) o existencii a dĺžke trvania zodpovednosti za vady služby a postupe pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady
služby informoval v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu obchodníka,
i) o podmienkach popredajného servisu v príslušných článkoch týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené
na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
j) o kompatibilite a interoperabilite vecí s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby o ktorých
obchodník vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, kupujúceho informoval pri jednotlivých produktoch na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka,
k) o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu s uvedením osobitného odkazu na webové sídlo, na
ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v čl. 11 týchto
obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,

l) o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na
odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 0 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu obchodníka,
m) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 0 a v prílohe týchto obchodných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka; obchodník zároveň
poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka
n) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi
podľa § 21 ods. 3 Zákona 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
"Zákon") a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné
vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 0 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu obchodníka,
o) o povinnosti kupujúceho uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 21 ods. 5 Zákona, ak
kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil obchodníkovi výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c).
Zákona informoval v čl. 0 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu obchodníka,
p) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 0 týchto obchodných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
q) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa obchodník zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže
kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu obchodníka,
r) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak
ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
s) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre
kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v
týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
obchodníka,
t) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o
podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
u) o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, vrátane dostupných technických
ochranných opatrení informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto
obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
v) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia
sporov, ak sa obchodník zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu obchodníka a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu obchodníka,
w) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka,
x) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si
ju kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu obchodníka a v
týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
obchodníka,
y) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu obchodníka a v týchto obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka.
2.7. Ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6.
písm. e) týchto obchodných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. n) týchto
obchodných podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.

3. Práva a povinnosti obchodníka
3.1. Obchodník je povinný:
a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote
a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie
o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať
všetky informácie uvedené v bode 2.6. vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné
na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom
jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný obchodník dodať tovar kupujúcemu v lehote
dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými podmienkami, je obchodník povinný ponúknuť
kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku.
V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od kúpnej
zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej
časť, obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia
od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci bol obchodníkom oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
4.2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
b) zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke
elektronického obchodu.
5.2. Ak sa obchodník a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný dodať tovar kupujúcemu
bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať tovar v
lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak
obchodník nedodá tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Obchodník je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru
dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4. Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude kupujúci
vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora,
resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar
a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“).
Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť
tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len
„Časový rozsah“).
5.6. V prípade, ak obchodník dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar
osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie
tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na
prevzatie tovaru je povinná predložiť obchodníkovi kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný
a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na

Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení
kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu alebo
v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po
márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške
skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.
5.8. Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak kupujúci neuhradí obchodníkovi dohodnutú kúpnu
cenu v zmysle bodu 4.2 týchto obchodných podmienok v lehote 15 dní od výzvy obchodníka na prevzatie tovaru,
zmluva sa od začiatku ruší, zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky prijaté plnenia a obchodník nadobúda právo
voľne disponovať s objednaným tovarom.
5.9. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu
obchodníka. V prípade zistenia existencie vady tovaru a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov
tovaru, resp. chýba objednaný tovar) je zástupca obchodníka povinný na žiadosť kupujúceho vyhotoviť Zápis o škode s
uvedením rozsahu a povahy vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí kupujúci. Na základe takto vyhotoveného zápisu
doručeného obchodníkovi môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie
tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto obchodných podmienok uplatniť zodpovednosť za vady tovaru
u obchodníka alebo u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred
odoslaním objednávky (ďalej len „určená osoba“). V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar
s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša obchodník.
5.10.Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru obchodníkom v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných
podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny bez
zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom
aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli
kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.
6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi obchodníkom a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky
(ďalej len "kúpna cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický
tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, obchodník doručí
kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh
obchodníka na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby
došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti pri osobnom
prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru, bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, uvedeným v
akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke obchodníka v čase pred prevzatím tovaru alebo on-line platobnou
kartou prostredníctvom web stránky internetového obchodu.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň,
kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však
pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné
strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru
kupujúcemu.
6.6. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a obchodník tieto služby nie je povinný
kupujúcemu poskytnúť.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa
definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným
zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená
kupujúcim prevezme tovar od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí
včas, tak v čase, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Zodpovednosť za vady
8.1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch
rokov od dodania tovaru. Pri použitom tovare sa môžu zmluvné strany dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti
obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby,
predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak alebo ak je tento
predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
8.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba
poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu, ktorá sa vyskytne alebo prejaví
počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
8.3. Ak obchodník zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo
výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy
odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).
8.4. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady,
najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady.
8.5. Obchodník alebo určená osoba poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí
vady kupujúcim. V potvrdení o vytknutí vady uvedie obchodník lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota
nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý
obchodník nemôže ovplyvniť.
8.6. Obchodník alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o vytknutí vady tovaru vo vhodnej forme zvolenej
obchodníkom, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vytknuté vady
tovaru a ešte raz poučí kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.
8.7. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob
odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil
obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
8.8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže kupujúci požadovať jej bezplatné odstránenie. Obchodník vadu odstráni
v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na
opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.
8.9. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné , alebo ak by si s ohľadom na všetky
okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.
8.10. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi alebo ním určenej osobe.
8.11. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným
spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme
tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej
hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú
lehotu na prevzatie tovaru.
8.12. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne
vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej
obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru.
8.13. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci
znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo
notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník
nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
8.14. Kupujúci má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti
s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí svoje
právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru,
vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
8.15. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia
dodatočnej primeranej lehoty, ak obchodník tovar neopravil ani nevymenil, alebo obchodník odmietol vadu odstrániť

na základe bodu 8.9, alebo má tovar rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, alebo je vada tak závažnej
povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny, resp. odstúpenie od zmluvy, alebo obchodník vyhlásil, resp. je
to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre
kupujúceho.
8.16. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže odstúpiť od nej len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu
k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si
ostatné tovary bez vadného tovaru.
8.17. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 8.15, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je
vada zanedbateľná.
8.18. Obchodník po odstúpení od zmluvy kupujúcim a vrátení tovaru späť obchodníkovi, vráti kupujúcemu kúpnu cenu
najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po preukázaní, že kupujúci tovar zaslal obchodníkovi, podľa toho,
ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu alebo vyplatí zľavu kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký
použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
8.19. Na vybavovanie zodpovednosti za vady sa vzťahuje čl. 8 týchto obchodných podmienok. Kupujúci bol riadne
oboznámený a informovaný o podmienkach a spôsobe uplatňovania zodpovednosti za vady tovaru vrátane údajov o
tom, kde možno zodpovednosť za vady uplatniť tak, že umiestnil tieto obchodné podmienky na príslušnej podstránke
elektronického obchodu obchodníka a kupujúci mal možnosť si ich v čase pred odoslaním objednávky prečítať.
8.20. Zodpovednosť za vady sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od obchodníka prostredníctvom elektronického
obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
8.21. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť zodpovednosť za vady v prevádzkarni obchodníka alebo u určenej
osoby tak, že doručí tovar do prevádzkarne obchodníka alebo prevádzkarne určenej osoby a doručí obchodníkovi,
resp. určenej osobe prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo (ďalej len „Oznámenie o vytknutí vady“) napr. vo
forme vyplneného formulára na uplatnenie zodpovednosti za vady, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke
elektronického obchodu obchodníka. Obchodník odporúča tovar pri jeho zasielaní poistiť. Zásielky na dobierku
obchodník ani určená osoba nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o vytknutí vady pravdivo uviesť všetky
požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich
práv vyplývajúcich z ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Zoznam určených osôb je uvedený na príslušnej
podstránke elektronického obchodu alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť obchodník.
8.22. Konanie týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené
kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o vytknutí vady tovaru obchodníkovi alebo určenej osobe,
b) doručenie tovaru od kupujúceho obchodníkovi alebo určenej osobe,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru obchodníkovi alebo určenej osobe, ak sú tieto údaje
nevyhnutné na identifikáciu vady tovaru a opravu tovaru;
8.23. Ak je predmetom vytknutia vady tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi – tovar je pevne zabudovaný,
alebo nadrozmerný tovar zmontovaný jednorazovými nerozoberateľnými spojmi, napr. lepením, nitovaním, zváraním,
spájkovaním a pod. – (ďalej len „Nedoručiteľný tovar“), obchodník sa môže s kupujúcim dohodnúť, že obchodník
takýto tovar posúdi osobne, resp. prostredníctvom ním poverenej osoby priamo u kupujúceho. Kupujúci je v takomto
prípade okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.22 písm. a) a c) týchto obchodných podmienok povinný poskytnúť
všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky Nedoručiteľného tovaru obchodníkom alebo treťou osobou
poverenou obchodníkom. Konanie týkajúce sa Nedoručiteľného tovaru začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka
Nedoručiteľného tovaru podľa prvej vety. Ak však obchodník alebo ním poverená tretia osoba po dohode s kupujúcim
napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky Nedoručiteľného
tovaru v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o vytknutí vady obchodníkovi, konanie
začína dňom doručenia Oznámenia o vytknutí vady tovaru obchodníkovi.
8.24. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného
tovaru, ak si to výmena alebo oprava tovaru vyžaduje.
8.25. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou, alebo inštaláciou tovaru, digitálneho
obsahu alebo digitálnej služby v zmysle § 619 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
8.26. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje
a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť obchodníkovi, resp. oprávnenej osobe. Na

základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady.
8.27. Zodpovednosť sa nevzťahuje na vady, na základe ktorých si kupujúci s obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy
dohodli zníženú cenu a o ktorých s prihliadnutím k tejto okolnosti musel kupujúci vedieť.
8.28. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru do uplynutia doby
zodpovednosti obchodníka za vady tovaru,
b) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
d) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou
alebo iným zásahom vyššej moci,
i) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení
tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi obchodníka v súlade s bodom 5.9. týchto obchodných podmienok, neskoršie
vytknutie vady tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že vytknuté vady mal tovar už v čase jeho
prevzatia kupujúcim.
8.29. O výsledku vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady bude obchodník informovať kupujúceho bezprostredne po
ukončení konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu
doručený doklad o vybavení vytknutia zodpovednosti za vady.
8.30. Zasielané tovary športovej výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej
trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje obchodník
kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.31. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru,
a prípadné ďalšie vytknutia zodpovednosti za vady sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto dokladu. V prípade
výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.32. Vybavenie uplatnenej zodpovednosti za vady sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o vytknutí vady a v
potvrdení o vytknutí vady tovaru podľa bodu 8.6. týchto obchodných podmienok.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal
obchodníka o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.3 týchto obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na
výsledok konania o zodpovednosti za vady bude prípadné opätovné vytknutie tej istej jedinečnej vady (nie vady
rovnakého druhu) bez predloženia znaleckého odborného posudku alebo odborného stanoviska vydanými
akreditovanou, autorizovanou alebo notifikovanou osobou, zamietnuté.
8.34. Ustanovenia čl. 8 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa
uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzickou
osobou, povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ,
číslo telefónu a e-mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je
právnickou osobou, povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO,
IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.
9.3. Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté
osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti
"Prihlásenie".

9.4. Obchodník týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady
(EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto
údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“),
obchodník ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné
údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude
vykonávané obchodníkom v rámci predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je
nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
9.5. V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže obchodník po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na

základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-
mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp.

službách.
9.6. Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi
predpismi SR.
9.7. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje kupujúceho získavať
výlučne na účel uvedený v týchto obchodných podmienkach.
9.8. Obchodník vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných podmienkach bude získavať osobné údaje
kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú
spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s
osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
9.9. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že
obchodník mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných podmienok preukazujúce totožnosť
obchodníka,
b) kontaktné údaje obchodníka, resp. zodpovednej osoby obchodníka,
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim a právny
základ spracúvania osobných údajov,
d) že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky je
kupujúci povinný poskytnúť,
e) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným záujmom, ktorý obchodník sleduje, je
priamy marketing,
f) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp.
identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
9.10. Obchodník vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý
neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
9.11. Obchodník v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:
a) totožnosť a kontaktné údaje obchodníka a v príslušných prípadoch zástupcu obchodníka,
b) kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
c) účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
d) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje obchodníka alebo tretia strana,
e) okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
f) v relevantnom prípade informáciu o tom, že obchodník zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo
medzinárodnej organizácii,
g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
h) informácie o existencii práva požadovať od obchodníka prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu
alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na
prenosnosť údajov,
i) právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
j) informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou,
ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky
neposkytnutia takýchto údajov,
k) existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;

Kupujúci má právo získať od obchodníka kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj
všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci požiada môže obchodník účtovať
poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
9.12. Ak kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 9.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že
uplatňuje svoje právo podľa bodu 9.11, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.
9.13. Kupujúci má právo u obchodníka namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo
budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym
marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie, obchodník ukončí spracúvanie osobných údajov na účely
priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky obchodníkovi a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa
na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.
9.14. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom sťažnosť Úradu na
ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže
uplatniť zákonný zástupca.
9.15. Obchodník prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode 9.11
v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Obchodník
poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim
dohodne.
9.16. Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne obchodník kupujúcemu bez
zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
9.17. Obchodník oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov
kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám,
resp. okruhom príjemcov:
Geis Parcel SK s.r.o. so sídlom Trňanská 6, 960 01 Zvolen, IČO: 46489592 zapísaná v Obchodnom registri Okresného
súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka číslo 21503/S
ReMax Courier Service, spol. s.r.o. so sídlom Albína Brunovského 6, 841 05 Bratislava, IČO: 35825456 zapísaná
v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č.25438/B
Direct Parcel Distribution SK s.r.o. so sídlom Technická 7, 821 04 Bratislava, IČO: 35834498z apísaná v Obchodný
register okr súdu BA1, oddiel SRO, Vklad č. 26367/B
CAREE s.r.o., so sídlom Karpatská 1328/3, 040 01 Košice, IČO: 50 321 846, zapísaná v Obchodnom regitri Okresného
súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č.: 39130/V
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Ak obchodník nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob,
nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil
výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho
spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, je
obchodník povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť
kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku
ak kúpna zmluva ešte nebola uzavretá. Stornovať objednávku môže kupujúci telefonicky alebo doručením e-mailu.
V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od
kúpnej zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu
alebo jej časť, obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
Ak obchodník z vyššie uvedených dôvodov nie je schopný dodať kupujúcemu tovar v cene, ktorá je uvedená
v objednávke a túto skutočnosť oznámi kupujúcemu pred záväznou akceptáciou objednávky, obchodník nie je povinný
akceptovať návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy.
V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, resp. stornuje objednávku z dôvodov uvedených v tomto bode
týchto obchodných podmienok, je obchodník povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý
v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy rovnakým spôsobom aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe
vrátenia bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.

10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19 a nasl. Zákona v lehote 14 dní
od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o dodaní digitálneho obsahu,
ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa
ust. § 15 Zákona.
10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri
nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti
tovaru.
10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou
dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol
dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu,
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného
tovaru.

10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy.
10.6. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe alebo v podobe zápisu
na inom trvanlivom médiu. Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1
týchto obchodných podmienok.
10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných podmienok musí obsahovať
informácie, na základe ktorých obchodník dokáže jednoznačne a bez akýchkoľvek pochybností identifikovať
objednávku a produkt, ktorý chce zákazník vrátiť. Takými sú napr. aj informácie požadované vo vzorovom formulári na
odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok: identifikácia kupujúceho, dátum
prípadne číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru. Odporúčame uviesť aj preferovaný spôsob, akým má
obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie
o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak kupujúci odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na
odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v on-line rozhraní obchodníka.
10.9. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou,
od ktorej kupujúci odstúpil. To neplatí, ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy
okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 21 ods. 3 a 5, a v ust. § 22 ods. 3 Zákona a ceny za službu, ak je
predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
10.10. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy
zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej
obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných podmienok sa
považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.11. Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa
možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
10.12. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu,
najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od
neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné
a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto
obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť
obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.13. Obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy ak kupujúci
neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku ale odstúpil iba vo vzťahu ku konkrétnym produktom. Obchodník
nemôže kupujúcemu účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

10.14. Obchodník nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania
ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi
nákladmi na dodanie , ktoré si zvolil kupujúci a nákladmi na najlacnejší spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
10.15. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To
neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona.
10.16. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je
nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníženie
hodnoty tovaru, ak si obchodník nesplnil informačnú povinnosť o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 15
ods. 1 písm. f) Zákona.
10.17. Obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej
platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto
súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
10.18. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný,
zaväzuje sa kupujúci uhradiť obchodníkovi:
a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške,
b) náklady, ktoré vznikli obchodníkovi v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu
kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru.
Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu obchodných podmienok uhradiť obchodníkovi náhrady najviac vo výške
rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.19. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a kupujúceho, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods.
1 Zákona sa zakazuje.
10.20. V súlade s ust. § 19 ods. 1 Zákona kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
− dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,
− dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
− dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
− dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných
v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
− dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
− dodanie digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol o tom kupujúcemu
potvrdenie,
− poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol
riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po plnom poskytnutí
služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;

10.21. Ustanovenia čl. 0 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa
uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho
zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o
štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona.
11.4. Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor
z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva
spotrebiteľa. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej
odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12
zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná
inšpekcia P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba
zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených
subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

11.5. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-
line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

11.6. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.7. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými
podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Príloha č. 1

Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku)
Komu: Toraz, s.r.o., Cottbuská 1371/20, 040 23 Košice; info@bi-xenony.sk; +421 911 992 743;
Týmto oznamujem/oznamujeme (*), že odstupujem/odstupujeme (*) od kúpnej zmluvy o dodaní alebo
poskytnutí tohto produktu: ..............
Dátum objednania/dátum prijatia (*) ..............
Meno spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) ...............
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) ..............
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (*) (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..........................
Dátum ..................
(*) Nehodiace sa prečiarknite.

Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť tu: Formulár na odstúpenie od zmluvy

Príloha č. 2

Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy

1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
Ak nakupujete ako spotrebiteľ, máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou
dopravcu prevezmete tovar, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo odo dňa uzavretia zmluvy
o dodaní digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto kúpnej
zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adrese Toraz,
s.r.o., Cottbuská 1371/20, 040 23 Košice; info@bi-xenony.sk; +421 911 992 743;.

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sme Vám odoslali alebo
zaslali, a ktorý sa nachádza ako príloha č. 1 ob